Проєкт - це послідовний і самодостатній набір заходів, розроблений для досягнення поставлених результатів у межах визначених часових рамок. Зміни, які відбудуться внаслідок реалізації проекту, повинні визнаватись позитивними й бажаними в суспільстві
Проєкт, на відміну від програми, має коротші строки реалізації, конкретні завдання та план.
Класифікація учнівських проєктів
У
сучасній педагогіці проєкти класифікуються відповідно до певної
домінуючої типологічної ознаки. Відповідно до домінуючого методу чи виду
діяльності дослідники розрізняють:- прикладні проєкти, що відрізняються чітко визначеним результатом діяльності їх учасників (наприклад, проєкт документа, словник, аргументоване пояснення будь-якого явища тощо). Такі проєкти передбачають ґрунтовне осмислення структури, розподіл функцій між учасниками, оформлення результатів діяльності, їх подальшу презентацію та зовнішнє рецензування;
- дослідницькі проєкти мають на меті організацію діяльності учнів, спрямовану на розв'язання творчих завдань із заздалегідь невідомим результатом і передбачають наявність певних етапів роботи (обґрунтування актуальності теми дослідження, предмета та об'єкта, визначення цілей та завдань, виявлення методів пошуку та джерел інформації, висунення гіпотези, визначення шляхів розв'язання проблеми, збір даних, їх аналіз і синтез, обговорення та оформлення отриманих результатів, виступ із повідомленням чи доповіддю, визначення нових проблем для подальшого аналізу);
- інформаційні проєкти скеровані на вивчення характеристик будь-яких процесів, явищ, об'єктів і передбачають їх аналіз та узагальнення виявлених фактів. Структура такого проєкту схожа на структуру дослідницького, що часто є основою для їх інтеграції;
- рольово-ігрові проєкти, в яких учасники виконують визначені ролі (літературних персонажів чи вигаданих героїв), зумовлені характером і змістом проєкту, імітують соціальні чи ділові відносини, ускладнені гіпотетичними ігровими ситуаціями. Структура таких проєктів лише окреслюється й залишається відкритою до завершення роботи.
Відповідно до предметно-змістової спрямованості виділяються монопроєкти та міжпредметні проєкти. Перші, як правило, виконуються на уроках одного предмета, хоча й передбачають використання знань з інших дисциплін. Міжпредметні або інтегративні проєкти найчастіше виконуються в позаурочний час, передбачають інтеграцію знань із кількох предметів і потребують кваліфікованої допомоги вчителів-предметників.
За географією контактів проєкти можуть бути внутрішньошкільними (класними, міжкласними), загальношкільними, позашкільними (міжшкільними), мережевими (міжрегіональними) та міжнародними. Прикладами загальношкільних проєктів є створення засобів масової інформації у школі, організація системи учнівського самоврядування, виставкового залу, музею школи. Різні загальноосвітні навчальні заклади мікрорайону можуть об'єднувати свої зусилля для здійснення спільної проєктної діяльності. Це може бути обмін досвідом учнівського самоврядування шкіл району, організація опитування чи збір даних серед мешканців громади на певну тему, проведення конкурсів, змагань тощо. Мережеві проєкти мають на меті широке залучення установ і представників громади до активної соціальної діяльності. Метою такої співпраці може бути сприяння системі соціальної допомоги представників громади, вирішення проблеми вандалізму, підтримка місцевої бібліотеки чи підготовка теле- або радіопередач для місцевого радіо чи телебачення.
Учнівські проєкти
Результати громадського слухання щодо
користування мобільними телефонами,
повсякденного носіння шкільної форми та
створення електронного класного
журнала.
Безпека в Інтернеті
Традиційно- побутова культура Полісся першої половини ХХ століття
Докладніше...
Немає коментарів:
Дописати коментар